آموزش اتصال به SSH سرور لینوکس

آموزش اتصال به SSH سرور لینوکس

mtpservers

سه‌شنبه 23 خرداد 1402

367 بازدید

5 دقیقه مطالعه

پروتکل SSH ابزاری مناسب برای اتصال به سرور از طریق یک مسیر امن در یک شبکه می باشد

این عبارت از نام Secure Shell گرفته شده است که به معنی پوسته امن است.

putty ابزاری ساده برای استفاده از این پروتکل است.

 

پروتکل SSH چیست؟

 

Secure Shell احراز هویت رمز عبور قوی، احراز هویت کلید عمومی و همچنین ارتباطات داده رمزگذاری شده بین دو کامپیوتری که از طریق یک شبکه باز مانند اینترنت به هم متصل می‌شوند را فراهم می‌کند.

علاوه بر ارائه رمزگذاری قوی، SSH به طور گسترده توسط مدیران شبکه برای مدیریت سیستم‌ها و برنامه‌های کاربردی از راه دور استفاده می‌شود و

آن‌ها را قادر می‌سازد تا از طریق شبکه به رایانه دیگری وارد شوند، دستورات را اجرا کنند و فایل‌ها را از یک رایانه به رایانه دیگر منتقل کنند.

SSH هم به پروتکل شبکه رمزنگاری اشاره دارد و هم به مجموعه ابزارهایی که آن پروتکل را پیاده‌سازی می‌کنند.

پیاده‌سازی SSH اغلب شامل پشتیبانی از پروتکل‌های کاربردی مورد استفاده برای شبیه‌سازی ترمینال یا انتقال فایل است.

SSH همچنین می‌تواند برای ایجاد تونل‌های امن برای سایر پروتکل‌های برنامه استفاده شود، به عنوان مثال، برای اجرای ایمن جلسات گرافیکی X Window System از راه دور.

یک سرور SSH، به طور پیش‌فرض، به پورت 22 استاندارد پروتکل کنترل انتقال (TCP) گوش می‌دهد.

 

 PuTTY چیست؟

 

پوتی یکی از بهترین راهکارها برای اجرای رایگان  SSH و telnet روی  کامپیوترهای شخصی ویندوز است، پوتی کم حجم  و open source است  و

به سادگی یک اتصال SSH به سرور لینوکس را فراهم می کند.

استفاده از یک SSH client مانند PUTTY  از شما می خواهد که IP سرور و شماره پورت را در فیلدهای مربوطه وارد کنید.

 

چگونه با putty به سرور متصل شویم؟

 

در اتصال SSH به سرور لینوکس از طریق پوتی توجه به سه نکته ضروری است که با استفاده از شماره در تصویر بالا هم نمایش داده شده‌اند:

  1. آی‌پی سرور لینوکس خود را که از قسمت مدیریت سرور در محیط کاربری پارسدو می‌توانید مشاهده کنید، در این قسمت وارد نمائید.
  2. پورت پیشفرض روی این قسمت 22 است، برای اتصال به سرورهای مجازی لینوکس در پارسدو این پورت را 2233 قرار دهید.
  3. برای اتصال از طریق پروتکل SSH توجه کنید که Connection Type روی SSH باشد.

 

connect_to_ssh

 

هنگامی که روی دکمه Open در PuTTY کلیک کنید یا دستور را در ترمینال وارد کنید، از شما یک رمز عبور خواسته می شوداگر برای اولین بار به سرور متصل می شوید،

ممکن است یک پیام هشدار دریافت کنید که به شما می گوید سرور شناسایی نمی شود. برای ادامه فقط Yes را بزنید.

 

connect_to_ssh_2

 

همان طور که در تصویر بالا مشاهده می‌نمائید برای استفاده از کاربر root ، کافی است نام آن را در مقابل login as بنویسید و دکمه Enter را فشار دهید

حال نیاز به رمز عبور این کاربر دارید می‌توان آن را کپی و روی صفحه paste کرد.

در بدو ورود اطلاعاتی از آپتایم سرور و آخرین ورود قبل از شما در اختیارتان قرار می گیرد.

 

connect_to_ssh_3

 

نکته: وقتی رمز عبور را در پوتی تایپ میکنید چیزی نمایش داده نخواهد شد.

حال به سرور متصل شدید و می توانید دستورات SSH را اجرا کنید.

connect_to_ssh_4

بلاگ های مشابه

مشاهده بیشتر

small_centos_7

آموزش نصب centos7

CentOS یک توزیع لینوکس منبع باز مبتنی بر لینوکس Red Hat Enterprise (RHEL) است. CentOS 7 به دلیل پایداری و جامعه توسعه دهندگان فعال به عنوان گزینه ارجح برای میزبانی وب در نظر گرفته می شود. در این آموزش نحوه نصب CentOS 7 را در چند مرحله ساده بیاموزید.

small_security_settings

آموزش غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی اینترنت اکسپلورر

در ویندوز سرور 2008 R2، غیرفعال کردن IE ESC در مدیر سرور نسبتاً ساده بود. غیرفعال کردن آن در آخرین سیستم عامل سرور مایکروسافت همچنان در مدیر سرور انجام می شود.با این حال، طراحی مجدد مدیر سرور در ویندوز سرور 2012 پیدا کردن آن را کمی دشوارتر کرده است.

small_mikrotik_2

آموزش نصب سیستم عامل میروتیک

بهتر است به این نکته توجه کنید، با توجه به اینکه میکروتیک یکی از سرویس های اصلی لینوکس است،نصب سیستم عامل میکروتیک در سرور مجازی اصطلاح درستی محسوب نمی شود و به طور معمول می توانید به نصب سیستم عامل میکروتیک فکر کنید.

small_cloudlinux

CloudLinux چیست؟

CloudLinux یک سیستم عامل است که یک پلتفرم امن و پایدار برای هاست اشتراکی ایجاد می کند. این پلتفرم رایانش ابری مبتنی بر CentOS محیط قوی‌تر و ایمن‌تری را برای ارائه‌دهندگان میزبانی مشترک ارائه می‌دهد.

small_mikrotik

سیستم عامل میکروتیک چیست؟

از سال 1996، در دسترس بودن محصول MikroTik در سراسر جهان رشد کرده است. سیستم عامل میکروتیک به عنوان یک روتر شبکه طراحی شده است. می توان آن را از طریق مجازی سازها روی رایانه شخصی نصب کرد.

small_nft

NFT چیست؟

گرچه این فناوری مدتی است که وجود داشته است، اما NFT ها در سال 2020 شروع به کار کردند و از آن زمان به ویژه در دنیای هنر دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

small_Freelancer

فریلنسر چیست؟

فریلنسر فردی است که بر اساس هر شغل یا هر وظیفه، معمولاً برای کار کوتاه مدت به عنوان یک پیمانکار مستقل، درآمد کسب می کند.

small_paypal

پی پال چیست؟

پی پال بر صحنه پرداخت دیجیتال تسلط دارد. بیش از 360 میلیون کاربر فعال در بیش از 200 کشور جهان دارد و تنها در سه ماهه سوم سال 2020 چهار میلیارد تراکنش پرداخت را تسهیل کرده است.

small_whmcs

WHMCS چیست؟

در عصر دیجیتال امروزی، کسب و کار میزبانی وب به یک جنبه اساسی برای بهبود حضور آنلاین تبدیل شده است. بنابراین، مدیریت و سازماندهی پیچیدگی های میزبانی وب می تواند یک کار پیچیده باشد،به ویژه برای مشاغلی که خدمات میزبانی را برای مشتریان خود ارائه می دهند.

small_game_server

سرور گیم چیست؟

آیا تا به حال یک بازی ویدیویی انجام داده اید که به کندی بارگیری می شود، تاخیر می کند یا گاهی اوقات افت می کند؟ همه ما داریم. هیچ گیمری آن را لذت بخش نمی داند. یک سرور بازی از راه دور وارد می شود. «سرور بازی چیست؟» یکی از متداول ترین سؤالات است.

small_node_js

هاست Node.js چیست؟

نود جِی اس یک روتین جاوا اسکریپت است که برای ایجاد برنامه های کاربردی شبکه ای و سمت سرور مقیاس پذیر از طریق سرورهای خصوصی مجازی استفاده می شود.

small_eror_500

خطای 500 چیست؟

خطای سرور داخلی 500 یک کد وضعیت HTTP بسیار کلی است که به این معنی است که مشکلی در سرور وب سایت رخ داده است، اما سرور نمی تواند دقیق تر از این باشد که مشکل دقیقاً چیست.

small_eror_404

خطای 404 چیست؟

شما به دنبال صفحه ای میگردید و روی یک لینک کلیک می کنید. اما به جای دریافت سایت مورد نظر با چیزی شبیه به این "404 Not Found" مواجه میشود.

برخی از مشتریان