آموزش نصب centos7

آموزش نصب centos7

mtpservers

پنج‌شنبه 25 خرداد 1402

372 بازدید

5 دقیقه مطالعه

CentOS یک توزیع لینوکس منبع باز مبتنی بر لینوکس Red Hat Enterprise (RHEL) است.

CentOS 7 به دلیل پایداری و جامعه توسعه دهندگان فعال به عنوان گزینه ارجح برای میزبانی وب در نظر گرفته می شود.

در این آموزش نحوه نصب CentOS 7 را در چند مرحله ساده بیاموزید.

 

شرایط لازم برای نصب سیستم عامل CentOS 7

 

  • نصب نرم افزار Rufus
  • دانلود CentOS 7
  • فضای ذخیره سازی برای نصب CentOS
  • بوتیبل کردن فلش مموری

 

اول از همه باید یک فلش درایو داشته باشید و فایل iSO را به فلش مورد نظر انتقال دهید تا نصب شود؛

ابتدا به نسخه جدید ISO CentOS دسترسی داشته باشید؛ بعد از دسترسی به فایل نصب CentOS، لازم است تا نرم افزار Rufus را نیز دانلود کنیم.

 

دانلود CentOS 7 لینوکس

 

پیش از هرچیزی نیاز است که شما فایل دانلود CentOS 7 را داشته باشید. پیش از آن که به ادامه مراحل بپردازید، می توانید از طریق لینک روبرو جهت دانلود سیستم عامل CentOS 7 اقدام کنید.

 

نصب نرم افزار Rufus

 

توجه: به منظور دسترسی به نرم افزار Rufus، میتوانید از طریق لینک روبرو جهت دانلود نرم افزار Rufus اقدام کنید.

Rufus فایل لینوکس دانلود شده را روی فلش بصورت بوتیبل قرار می دهد، فایل لینوکس دانلود شده را مطابق شکل زیر در قسمت Boot Selection قرار دهید،

طرح پارتیشن را روی حالت GPT قرار دهید و روی گزینه Start کلیک کنید؛ بسته به سرعت درایو فلش شما، این فرآیند ممکن است چند دقیقه طول بکشد.

 

how-to-install-ubuntu-20.4-ls-1

 

اکنون میتوانیم به راحتی وارد بایوس شویم و فلش بوتیبل شده را انتخاب کنیم تا نصب را شروع کنیم.

 

ورود به صفحه Bios به منظور بوتیبل کردن فلش

 

می توانیم به راحتی به بایوس برویم تا بوت لودر فلش مموری را که برای نصب CentOS 7 استفاده می کنیم،

انتخاب کنیم؛ دقت داشته باشید ورود به بایوس در هر سیستم متفاوت میباشد؛ در صورت عدم موفقیت با استفاده از راه های توصیه شده در مقاله،

میتوانید از طریق اینترنت جستجو کنید یا از طریق بخش چت آنلاین اطلاع دهید تا روش های مورد نظر جهت ورود به صفحه BIOS سیستم مورد نظر را آموزش دهیم؛

از طریق آدرس روبرو: System/ Recovery / Advanced StartUp، در نهایت کلیک روی گزینه: Restart Now، وارد صفحه Windows Repair شوید و بخش Use A Device را انتخاب کنید

تا فلش بویبل شود و صفحه نصب CentOS لود شود، در ادامه مراحل نصب CentOS را بررسی خواهیم کرد:

 

how-to-install-Centos-7-1

 

با ورود به صفحه نصب، صفحه ای مشابه با تصویر زیر را مشاهده خواهید نمود، برای شروع نصب نیاز است تا گزینه Install CentOS 7 را انتخاب نمائید:

 

how-to-install-Centos-7

 

مراحل نصب سیستم عامل CentOS 7

 

۱. اکنون منتظر بمانید تا با اتمام فرآیند لود شدن صفحه نصب، مراحل نصب را از سر بگیریم:

 

how-to-install-Centos-7-2

 

۲. اکنون زبان مورد نظر خود را انتخاب کنید و بر روی گزینه Continue کلیک نمائید:

 

select-languge-centos-installation-process

 

۳. جهت تعیین درایو مورد نظر برای نصب CentOS، گزینه Installation Destination را انتخاب نمائید که در اصطلاح به معنی محل نصب میباشد:

 

 

۴. اکنون در بخشی که مشاهده میکنید؛ درایو مورد نظر را انتخاب نمائید و سپس روی گزینه Done کلیک کنید:

 

how-to-install-Centos-7-5

 

۵. در ادامه گزینه Begin Installation را انتخاب نمائید و فرآیند نصب را شروع کنید؛ اگر به هر دلیلی فراموش کرده اید تا رمز و یوزر خود را وارد نمائید میتوانید از دو گزینه User Creation و Root password اقدام نمائید:

 

define-root-user-password-centos-installation

 

۶. اکنون همانطور که مشاهده میکنید؛ نام کاربری و رمز عبور انتخابی خود را وارد نمائید و در ادامه بر روی گزینه Done کلیک نمائید:

 

create-user-centos-installation

 

۷. با کلیک روی گزینه Root Password نیز، رمز روت را تعیین نمائید؛ اکنون نیز مطابق با بخش قبل پس از انتخاب رمز، بر روی گزینه Done کلیک نمائید:

 

define-root-password-centos-install

 

۸. پس از اتمام فرآیند نصب، بر روی گزینه ، Reboot کلیک کنید:

 

reboot-centos-installation-succesful

 

۹. اکنون نام کاربری و رمز عبور خود را وارد نمائید تا وارد محیط ترمینال CentOS 7 شوید؛ بهتر است نام کاربری را Root تعیین نمایید تا نیاز به دسترسی Sudo نداشته باشید.

بلاگ های مشابه

مشاهده بیشتر

small_security_settings

آموزش غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی اینترنت اکسپلورر

در ویندوز سرور 2008 R2، غیرفعال کردن IE ESC در مدیر سرور نسبتاً ساده بود. غیرفعال کردن آن در آخرین سیستم عامل سرور مایکروسافت همچنان در مدیر سرور انجام می شود.با این حال، طراحی مجدد مدیر سرور در ویندوز سرور 2012 پیدا کردن آن را کمی دشوارتر کرده است.

small_mikrotik_2

آموزش نصب سیستم عامل میروتیک

بهتر است به این نکته توجه کنید، با توجه به اینکه میکروتیک یکی از سرویس های اصلی لینوکس است،نصب سیستم عامل میکروتیک در سرور مجازی اصطلاح درستی محسوب نمی شود و به طور معمول می توانید به نصب سیستم عامل میکروتیک فکر کنید.

small_cloudlinux

CloudLinux چیست؟

CloudLinux یک سیستم عامل است که یک پلتفرم امن و پایدار برای هاست اشتراکی ایجاد می کند. این پلتفرم رایانش ابری مبتنی بر CentOS محیط قوی‌تر و ایمن‌تری را برای ارائه‌دهندگان میزبانی مشترک ارائه می‌دهد.

small_mikrotik

سیستم عامل میکروتیک چیست؟

از سال 1996، در دسترس بودن محصول MikroTik در سراسر جهان رشد کرده است. سیستم عامل میکروتیک به عنوان یک روتر شبکه طراحی شده است. می توان آن را از طریق مجازی سازها روی رایانه شخصی نصب کرد.

small_nft

NFT چیست؟

گرچه این فناوری مدتی است که وجود داشته است، اما NFT ها در سال 2020 شروع به کار کردند و از آن زمان به ویژه در دنیای هنر دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

small_Freelancer

فریلنسر چیست؟

فریلنسر فردی است که بر اساس هر شغل یا هر وظیفه، معمولاً برای کار کوتاه مدت به عنوان یک پیمانکار مستقل، درآمد کسب می کند.

small_paypal

پی پال چیست؟

پی پال بر صحنه پرداخت دیجیتال تسلط دارد. بیش از 360 میلیون کاربر فعال در بیش از 200 کشور جهان دارد و تنها در سه ماهه سوم سال 2020 چهار میلیارد تراکنش پرداخت را تسهیل کرده است.

small_whmcs

WHMCS چیست؟

در عصر دیجیتال امروزی، کسب و کار میزبانی وب به یک جنبه اساسی برای بهبود حضور آنلاین تبدیل شده است. بنابراین، مدیریت و سازماندهی پیچیدگی های میزبانی وب می تواند یک کار پیچیده باشد،به ویژه برای مشاغلی که خدمات میزبانی را برای مشتریان خود ارائه می دهند.

small_game_server

سرور گیم چیست؟

آیا تا به حال یک بازی ویدیویی انجام داده اید که به کندی بارگیری می شود، تاخیر می کند یا گاهی اوقات افت می کند؟ همه ما داریم. هیچ گیمری آن را لذت بخش نمی داند. یک سرور بازی از راه دور وارد می شود. «سرور بازی چیست؟» یکی از متداول ترین سؤالات است.

small_node_js

هاست Node.js چیست؟

نود جِی اس یک روتین جاوا اسکریپت است که برای ایجاد برنامه های کاربردی شبکه ای و سمت سرور مقیاس پذیر از طریق سرورهای خصوصی مجازی استفاده می شود.

small_eror_500

خطای 500 چیست؟

خطای سرور داخلی 500 یک کد وضعیت HTTP بسیار کلی است که به این معنی است که مشکلی در سرور وب سایت رخ داده است، اما سرور نمی تواند دقیق تر از این باشد که مشکل دقیقاً چیست.

small_eror_404

خطای 404 چیست؟

شما به دنبال صفحه ای میگردید و روی یک لینک کلیک می کنید. اما به جای دریافت سایت مورد نظر با چیزی شبیه به این "404 Not Found" مواجه میشود.

برخی از مشتریان