سرور مجازی چیست؟

سرور مجازی چیست؟

mtpservers

سه‌شنبه 16 خرداد 1402

616 بازدید

5 دقیقه مطالعه

, سرور گاوصندوق اطلاعات شماست و به نوعی رازدار شماست! یک رایانه بسیار قدرتمند که تمام فایل ها و داده هایی که برروی سایت خودتان آپلود می کنید را ذخیره می کند.

وقتی که آدرس سایتی را در مرورگر سیستم خودتان وارد می کنید، این کامپیوتر قدرتمند، اطلاعات مورد نیاز را برای مرورگر ارسال می کند و به این شیوه سایت شما برای کاربران به نمایش در می آید؛

تنها اطلاعاتی نشان داده می شود که شما اجازه داده اید؛ ما همچنان اعتقاد داریم که سرور شما رازدار شماست!

 

سرور مجازی چیست؟

 

اینترنت شبکه بسیار بزرگی از کامپیوتر‌هایی است که در سراسر دنیا قرار دارند. وقتی دو سیستم کامپیوتری را به یکدیگر متصل و بین آن‌ها اطلاعات رد‌و‌بدل می‌کنیم،

این دو سیستم با یکدیگر شبکه‌ای کوچک را تشکیل می‌دهند. در اینترنت، همه کامپیوترهای دنیا با کابل به یکدیگر متصل شده‌اند و آدرس مشخصی برای شناسایی و دسترسی دارند.

وقتی گفته می‌شود که به اینترنت متصل شده‌اید، یعنی سیستم شما هم به این شبکه بزرگ ملحق شده است و با آدرسی مشخص در اینترنت در حال سرویس‌دهی یا دریافت سرویس هستید.

در این شبکه بزرگ، برخی از سیستم‌ها به‌عنوان سرویس‌دهنده هستند. برای مثال، وقتی وب‌سایت را در مرورگر باز می‌کنیم، محتویات وب‌سایت در سیستمی در شبکه اینترنت قرار دارد

که روی آن سرویس‌دهنده وب نصب شده و اطلاعات وب‌سایت روی آن قرار گرفته است. این وب‌سایت ممکن است اطلاعات زیادی را در خود ذخیره کرده باشد

یا کاربران بسیار زیادی در دنیا به این وب‌سایت متصل شده باشند. پس این وب‌سایت نمی‌تواند روی سیستم کامپیوتری ساده‌ای باشد.

وقتی سخت‌افزار سرور فیزیکی با نر‌م‌افزارهای مجازی‌ساز به بخش‌های مختلف به‌صورت مجازی تقسیم می‌شود، سرورهای با منابع مستقل و محدود به‌وجود می‌آیند.

به این سرورها، سرور مجازی خصوصی یا اختصاصی می‌گویند.

 

سرور مجازی یا وی پی اس (VPS):

 

سرور مجازی یا وی پی اس (VPS) که مخفف virtual private server می باشد؛ کامپیوتری مجازی، همیشه آنلاین، در دسترس و پرسرعت در دیتاسنتر است که

24 ساعت روشن و دارای اینترنت پرسرعت است و در حقیقت بخشی از سرور اختصاصی با ویژگی های مشابه و البته مقرون به صرفه تر از آن می باشد.

سرور مجازی انواع متفاوتی متناسب با کارایی خود دارد که می توان از انواع آن به سرور مجازی لینوکس، ویندوز،ترید و میکروتیک اشاره کرد که هر یک نقش مهمی در پیشرفت و رسیدن به هدف شما دارد.

این سرویس، امکانات مشابه سرور اختصاصی با قابلیت‌های محدودتر دارد و هزینه آن کم‌تر از سرور اختصاصی است.

سرور مجازی دقیقا همانند یک سرور اختصاصی می باشد و با همان سطح دسترسی عمل می کند، با این تفاوت که چند عدد سرور مجازی بر روی یک سرور فیزیکی قرار می گیرند.

به عبارت بهتر می توان گفت که با استفاده از تکنولوژی های مجازی سازی و با بهرمندی از سخت افزارهای پرقدرت و پیشرفته، یک سرور فیزیکی به چندین سرور مجازی با امکانات متفاوت تقسیم میشود.

هر سرور مجازی با توجه به تنظیمات و کانفینگ اولیه سهم خاصی از منابع سرور را مانند CPU  حافظه اصلی  و فضای دیسک سخت را با پهنای باند نامحدود

به صورت اختصاصی و تضمین شده در اختیار کاربران قرار می دهد.

 

ویژگی های سرور اختصاصی مجازی:

 

  • خصوصی بودن منابع پردازنده، حافظه اصلی و فضای ذخیره کردن اطلاعات
  • مدیریت اختصاصی از راه دور
  • نصب نرم افزار های مورد نیاز
  • ارتقای منابع در کوتاه ترین زمان موجود
  • میزبانی تعداد بالای وب سایت های بدون محدودیت
  • داشتن IP خصوصی
  • پرداخت هزینه کمتر در مقایسه با سروراختصاصی
  • مدیریت مانند خاموش و روشن کردن با دسترسی به کنترل پنل
  • عیب جستن سریع و جا به جایی اطلاعات به ماشین مجازی دیگر

 

کاربرد سرور مجازی:

 

بیشترین کاربرد vps در سایت هایی مانند فروشگاه های اینترنتی و کسب و کارهای آنلاین است که نیازمند ترافیک ماهانه بالاتر و فضای ذخیره کردن بیشتر و

پردازنده قدرتمند تر از میزبان های اشتراکی است. سرور اختصاصی مجازی راهکار مناسب و کاربردی خواهد بود.

 

مزایای استفاده از سرور مجازی:

 

  • هزینه بسیار پایین نسبت به سرور اختصاصی
  • قابلیت ارتقا منابع
  • دسترسی Root به سیستم عامل
  • قابلیت جابه جایی بین مجازی سازها
  • سرعت راه اندازی بالا
  • قابلیت نصب سیستم عامل دلخواه

بلاگ های مشابه

مشاهده بیشتر

small_centos_7

آموزش نصب centos7

CentOS یک توزیع لینوکس منبع باز مبتنی بر لینوکس Red Hat Enterprise (RHEL) است. CentOS 7 به دلیل پایداری و جامعه توسعه دهندگان فعال به عنوان گزینه ارجح برای میزبانی وب در نظر گرفته می شود. در این آموزش نحوه نصب CentOS 7 را در چند مرحله ساده بیاموزید.

small_security_settings

آموزش غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی اینترنت اکسپلورر

در ویندوز سرور 2008 R2، غیرفعال کردن IE ESC در مدیر سرور نسبتاً ساده بود. غیرفعال کردن آن در آخرین سیستم عامل سرور مایکروسافت همچنان در مدیر سرور انجام می شود.با این حال، طراحی مجدد مدیر سرور در ویندوز سرور 2012 پیدا کردن آن را کمی دشوارتر کرده است.

small_mikrotik_2

آموزش نصب سیستم عامل میروتیک

بهتر است به این نکته توجه کنید، با توجه به اینکه میکروتیک یکی از سرویس های اصلی لینوکس است،نصب سیستم عامل میکروتیک در سرور مجازی اصطلاح درستی محسوب نمی شود و به طور معمول می توانید به نصب سیستم عامل میکروتیک فکر کنید.

small_cloudlinux

CloudLinux چیست؟

CloudLinux یک سیستم عامل است که یک پلتفرم امن و پایدار برای هاست اشتراکی ایجاد می کند. این پلتفرم رایانش ابری مبتنی بر CentOS محیط قوی‌تر و ایمن‌تری را برای ارائه‌دهندگان میزبانی مشترک ارائه می‌دهد.

small_mikrotik

سیستم عامل میکروتیک چیست؟

از سال 1996، در دسترس بودن محصول MikroTik در سراسر جهان رشد کرده است. سیستم عامل میکروتیک به عنوان یک روتر شبکه طراحی شده است. می توان آن را از طریق مجازی سازها روی رایانه شخصی نصب کرد.

small_nft

NFT چیست؟

گرچه این فناوری مدتی است که وجود داشته است، اما NFT ها در سال 2020 شروع به کار کردند و از آن زمان به ویژه در دنیای هنر دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

small_Freelancer

فریلنسر چیست؟

فریلنسر فردی است که بر اساس هر شغل یا هر وظیفه، معمولاً برای کار کوتاه مدت به عنوان یک پیمانکار مستقل، درآمد کسب می کند.

small_paypal

پی پال چیست؟

پی پال بر صحنه پرداخت دیجیتال تسلط دارد. بیش از 360 میلیون کاربر فعال در بیش از 200 کشور جهان دارد و تنها در سه ماهه سوم سال 2020 چهار میلیارد تراکنش پرداخت را تسهیل کرده است.

small_whmcs

WHMCS چیست؟

در عصر دیجیتال امروزی، کسب و کار میزبانی وب به یک جنبه اساسی برای بهبود حضور آنلاین تبدیل شده است. بنابراین، مدیریت و سازماندهی پیچیدگی های میزبانی وب می تواند یک کار پیچیده باشد،به ویژه برای مشاغلی که خدمات میزبانی را برای مشتریان خود ارائه می دهند.

small_game_server

سرور گیم چیست؟

آیا تا به حال یک بازی ویدیویی انجام داده اید که به کندی بارگیری می شود، تاخیر می کند یا گاهی اوقات افت می کند؟ همه ما داریم. هیچ گیمری آن را لذت بخش نمی داند. یک سرور بازی از راه دور وارد می شود. «سرور بازی چیست؟» یکی از متداول ترین سؤالات است.

small_node_js

هاست Node.js چیست؟

نود جِی اس یک روتین جاوا اسکریپت است که برای ایجاد برنامه های کاربردی شبکه ای و سمت سرور مقیاس پذیر از طریق سرورهای خصوصی مجازی استفاده می شود.

small_eror_500

خطای 500 چیست؟

خطای سرور داخلی 500 یک کد وضعیت HTTP بسیار کلی است که به این معنی است که مشکلی در سرور وب سایت رخ داده است، اما سرور نمی تواند دقیق تر از این باشد که مشکل دقیقاً چیست.

برخی از مشتریان