گواهی امنیت چیست؟

گواهی امنیت چیست؟

mtpservers

دوشنبه 15 خرداد 1402

542 بازدید

5 دقیقه مطالعه

امنیت یکی از دغدغه‌های هر کسب و کاری بخصوص در دنیای اینترنت است. یکی از اولین و مهم‌ترین اقداماتی که باید برای امنیت وب‌سایت انجام دهید

خرید گواهینامه SSL، نصب گواهی SSL و تبدیل http به https است.

گواهی امنیت یک گواهی دیجیتال است که هویت یک وب سایت را تأیید می‌کند و یک اتصال رمزگذاری شده را فعال می‌کند.

پروتکل گواهینامه SSL حدود ۲۵ سال پیش ایجاد شد و چندین نسخه SSL وجود داشته است که آخرین آن‌ها TLS (امنیت لایه حمل و نقل) است.

SSL مخفف Secure Sockets Layer یک پروتکل امنیتی است که یک پیوند رمزگذاری شده بین یک وب سرور و یک مرورگر وب ایجاد می‌کند.

شرکت‌ها و سازمان‌ها باید گواهی‌های SSL را به وب‌سایت‌های خود اضافه کنند تا تراکنش‌های آنلاین را ایمن کنند و اطلاعات مشتریان را خصوصی و امن نگه دارند.

نماد قفل در کنار URL سایت در نوار آدرس نشان دهنده حفاظت SSL است. . این نماد به شما اطمینان می دهد که می توانید به سایتی که بازدید می کنید اعتماد کنید.

 

چرا به گواهی SSL نیاز دارید؟

 

گواهینامه SSL از اطلاعات کاربران وب‌سایت در‌برابر اقدامات مخرب هکرها جلوگیری می‌کند. برای هر وب‌سایتی که اطلاعات حساسی مثل مشخصات کارت

یا سوابق پزشکی کاربران را ثبت‌ می‌کند، داشتن گواهی SSL ضروری است. SSL به‌عنوان استاندارد امنیتی، اطلاعات را به‌صورت رمزگذاری‌شده در فضای وب منتقل می‌کند و به کاربر می‌رساند.

شرکت‌ها و کسب‌ وکارها باید گواهی‌های SSL را به سایت‌های خود اضافه کنند تا تراکنش‌های آنلاین را ایمن کنند و PII (اطلاعات شناسایی شخصی) مشتریان را ایمن کنند.

SSL اجازه می‌دهد تا اطلاعات حساسی مانند شماره کارت اعتباری، شماره تأمین اجتماعی و اعتبار ورود به سیستم به صورت ایمن منتقل شوند و به کاربران اطمینان می‌دهند

 

گواهی SSL به ایمن سازی اطلاعاتی مانند:

 

  • اعتبار ورود
  • تراکنش های کارت اعتباری یا اطلاعات حساب بانکی
  • اطلاعات قابل شناسایی شخصی – مانند نام کامل، آدرس، تاریخ تولد یا شماره تلفن
  • اسناد حقوقی و قراردادها
  • مدارک پزشکی
  • اطلاعات اختصاصی

گواهینامه های SSL چگونه کار می کنند؟

 

گواهی SSL با رمزگذاری یا درهم ریختن داده ها هنگام عبور بین مرورگر و سرور وب، اطلاعات شخصی را خارج از دسترس مجرمان سایبری نگه می دارد و از رهگیری آنها جلوگیری می کند.

هنگامی که داده به جایی که باید برود فرستاده می شود، رمزگذاری می شود و سپس در مقصد، منبع مورد نظر می تواند آن را از رمز درآورد و بخواند.

پیوند رمزگذاری شده بین مرورگر و سرور، اطلاعات در حال عبور را ایمن و امن نگه می دارد. کل فرآیند را به این صورت در نظر بگیرید که مرورگر و وب سرور در حال صحبت

با زبانی هستند که هیچ احدی از آن سر در نمی آورد و تنها آن دو نفر این زبان را می دانند، حتی اگر کنجکاو شوید و به سخنان آنها مخفیانه گوش دهید باز نیز چیزی از آن سر در نخواهید آورد.

 

روند این فرآیند محاوره ای رمزآلود، به صورت زیر است:

 

  1. مرورگر از سرور، یک جلسه امن درخواست می کند.
  2. سروری که گواهی SSL را در خود جای داده است، گواهی را به مرورگر می فرستد.
  3. کلید رمزگذاری به سرور بازگردانده می‌شود و سپس یک اتصال امن برای انتقال اطلاعات خصوصی شما ایجاد می شود.

جزئیات گواهی امنیت:

 

هنگامی که یک وب سایت با گواهی SSL ایمن می شود، مخفف HTTPS (که مخفف HyperText Transfer Protocol Secure است) در URL ظاهر می شود.

بدون گواهی SSL، فقط حروف HTTP – یعنی بدون S برای Secure – ظاهر می شود.

برای مشاهده جزئیات گواهی SSL، می توانید روی نماد قفل که در نوار مرورگر قرار دارد کلیک کنید. این نماد نشان دهنده اعتماد است و به کسانی که از وب سایت بازدید می کنند اطمینان می دهد.

 

جزئیاتی که معمولاً در گواهینامه های SSL گنجانده می شوند عبارتند از:

 

  • کدام مرجع صدور گواهی آن را صادر کرده است
  • امضای دیجیتال مرجع صدور گواهی
  • زیر دامنه های مرتبط
  • تاریخ صدور گواهینامه
  • تاریخ انقضای گواهینامه
  • نام دامنه
  • نام شخص ، سازمان یا دستگاه
  • کلید عمومی (کلید خصوصی آشکار نمی شود)

انواع گواهینامه های SSL:

 

انواع مختلفی از گواهینامه های SSL وجود دارد. برخی ممکن است سطوح رمزگذاری یکسانی داشته باشند، اما در فرآیندهای اعتبارسنجی مورد نیاز برای دریافت گواهینامه متفاوت هستند.

 

برخی از انواع رایج گواهینامه های SSL عبارتند از:

 

  • گواهینامه های اعتبار توسعه یافته (EV SSL)
  • گواهینامه های اعتبار سازمان یا شرکت (OV SSL)
  • گواهینامه های اعتبار دامنه (DV SSL)
  • گواهی نامه های SSL برای دامین و ساب دامین
  • گواهینامه های SSL چند دامنه ای (MDC)
  • گواهی نامه های ارتباطات یکپارچه (UCC)

 

SSL هر روز اطلاعات میلیون ها نفر را در اینترنت، به ویژه در هنگام تراکنش های آنلاین یا هنگام انتقال اطلاعات محرمانه، ایمن می کند.

کاربران اینترنت امنیت آنلاین خود را با نماد قفل همراه با یک وب‌سایت دارای امنیت SSL یا نوار آدرس سبز رنگ که با یک وب‌سایت دارای اعتبار SSL با اعتبار توسعه‌یافته همراه است مرتبط می‌کنند.

وب‌سایت‌های دارای امنیت SSL نیز با «https» شروع می‌شوند تا «http».

به طور خلاصه ، SSL یک پروتکل امنیتی است. همه مرورگرها قابلیت تعامل با سرورهای وب ایمن با استفاده از پروتکل SSL را دارند.

با این حال، مرورگر و سرور به گواهی SSL نیاز دارند تا بتوانند یک اتصال امن برقرار کنند.

بلاگ های مشابه

مشاهده بیشتر

small_centos_7

آموزش نصب centos7

CentOS یک توزیع لینوکس منبع باز مبتنی بر لینوکس Red Hat Enterprise (RHEL) است. CentOS 7 به دلیل پایداری و جامعه توسعه دهندگان فعال به عنوان گزینه ارجح برای میزبانی وب در نظر گرفته می شود. در این آموزش نحوه نصب CentOS 7 را در چند مرحله ساده بیاموزید.

small_security_settings

آموزش غیر فعال کردن تنظیمات امنیتی اینترنت اکسپلورر

در ویندوز سرور 2008 R2، غیرفعال کردن IE ESC در مدیر سرور نسبتاً ساده بود. غیرفعال کردن آن در آخرین سیستم عامل سرور مایکروسافت همچنان در مدیر سرور انجام می شود.با این حال، طراحی مجدد مدیر سرور در ویندوز سرور 2012 پیدا کردن آن را کمی دشوارتر کرده است.

small_mikrotik_2

آموزش نصب سیستم عامل میروتیک

بهتر است به این نکته توجه کنید، با توجه به اینکه میکروتیک یکی از سرویس های اصلی لینوکس است،نصب سیستم عامل میکروتیک در سرور مجازی اصطلاح درستی محسوب نمی شود و به طور معمول می توانید به نصب سیستم عامل میکروتیک فکر کنید.

small_cloudlinux

CloudLinux چیست؟

CloudLinux یک سیستم عامل است که یک پلتفرم امن و پایدار برای هاست اشتراکی ایجاد می کند. این پلتفرم رایانش ابری مبتنی بر CentOS محیط قوی‌تر و ایمن‌تری را برای ارائه‌دهندگان میزبانی مشترک ارائه می‌دهد.

small_mikrotik

سیستم عامل میکروتیک چیست؟

از سال 1996، در دسترس بودن محصول MikroTik در سراسر جهان رشد کرده است. سیستم عامل میکروتیک به عنوان یک روتر شبکه طراحی شده است. می توان آن را از طریق مجازی سازها روی رایانه شخصی نصب کرد.

small_nft

NFT چیست؟

گرچه این فناوری مدتی است که وجود داشته است، اما NFT ها در سال 2020 شروع به کار کردند و از آن زمان به ویژه در دنیای هنر دیجیتال محبوبیت بیشتری پیدا کرده اند.

small_Freelancer

فریلنسر چیست؟

فریلنسر فردی است که بر اساس هر شغل یا هر وظیفه، معمولاً برای کار کوتاه مدت به عنوان یک پیمانکار مستقل، درآمد کسب می کند.

small_paypal

پی پال چیست؟

پی پال بر صحنه پرداخت دیجیتال تسلط دارد. بیش از 360 میلیون کاربر فعال در بیش از 200 کشور جهان دارد و تنها در سه ماهه سوم سال 2020 چهار میلیارد تراکنش پرداخت را تسهیل کرده است.

small_whmcs

WHMCS چیست؟

در عصر دیجیتال امروزی، کسب و کار میزبانی وب به یک جنبه اساسی برای بهبود حضور آنلاین تبدیل شده است. بنابراین، مدیریت و سازماندهی پیچیدگی های میزبانی وب می تواند یک کار پیچیده باشد،به ویژه برای مشاغلی که خدمات میزبانی را برای مشتریان خود ارائه می دهند.

small_game_server

سرور گیم چیست؟

آیا تا به حال یک بازی ویدیویی انجام داده اید که به کندی بارگیری می شود، تاخیر می کند یا گاهی اوقات افت می کند؟ همه ما داریم. هیچ گیمری آن را لذت بخش نمی داند. یک سرور بازی از راه دور وارد می شود. «سرور بازی چیست؟» یکی از متداول ترین سؤالات است.

small_node_js

هاست Node.js چیست؟

نود جِی اس یک روتین جاوا اسکریپت است که برای ایجاد برنامه های کاربردی شبکه ای و سمت سرور مقیاس پذیر از طریق سرورهای خصوصی مجازی استفاده می شود.

small_eror_500

خطای 500 چیست؟

خطای سرور داخلی 500 یک کد وضعیت HTTP بسیار کلی است که به این معنی است که مشکلی در سرور وب سایت رخ داده است، اما سرور نمی تواند دقیق تر از این باشد که مشکل دقیقاً چیست.

برخی از مشتریان